Het is bijna een jaarlijks terugkerend festijn: de Showcase van AWL in Harderwijk. Personeelsleden nodigen vrienden, familie en relaties uit, om eens binnen AWL te kijken wat voor activiteiten daar plaatsvinden. Veel personen die daar komen hebben zelf wat met techniek of vergezellen iemand die iets voor techniek voelt. Dat is natuurlijk een uitstekende gelegenheid om mensen te vertellen van De Techniek Academie. De Academie was dan ook erg blij met het aanbod van AWL om ook binnen het pand een kraampje in te richten.
Hoewel veel bezoekers vanuit zichzelf al kwamen vragen wat De Techiek Academie is, heeft de Academie ook een prijsvraag gelanceerd om passanten aan te spreken: Bedenk een slogan (slagzin) voor De Techniek Academie en maak kans op een iPad3. De slogan zal natuurlijk gebruikt worden voor ‘reclame’ doeleinden, maar ook als decoratie in het pand van De Techniek Academie. Het zal geschilderd worden op de witte muur in de entree.
Er waren aardig wat mensen bij het feest van AWL die even de tijd namen voor een kansje op een iPad3. Sommigen bleven staan nadenken en leverden daarna hun idee in. Weer anderen namen het formulier mee en kwamen later een ingevuld formulier inleveren. Waarschijnlijk waren die al die tijd aan het piekeren geweest.
De winnaar krijgt pas eind juni bericht, want ook bezoekers op een aantal andere gelegenheden krijgen een kans op deze iPad.
Op deze manier zijn er weer een aantal ‘ambassadeurs’ van De Techniek Academie geboren. Om een goede slagzin te kunnen maken, moet je je toch ook wat in het initiatief verdiepen.
Een zeer geslaagde avond voor De Techniek Academie, maar nog meer geslaagd voor al die bezoekers die konden genieten van robots, machines, drankje, snacks, ijs en ………De Techniek Academie!